Monday, February 27, 2012

OpenGL|ES 2.0

Android includes support for high performance 2D and 3D graphics with the Open Graphics Library (OpenGL), specifically, the OpenGL ES API. OpenGL is a cross-platform graphics API that specifies a standard software interface for 3D graphics processing hardware. OpenGL ES is a flavor of the OpenGL specification intended for embedded devices. The OpenGL ES 1.0 and 1.1 API specifications have been supported since Android 1.0. Beginning with Android 2.2 (API Level 8), the framework supports the OpenGL ES 2.0 API specification.


OpenGL 은 그림을 그리는 툴, 그리는 솜씨라고 생각 하면된다.
EGL 이 준비 해놓은 캔버스에 그림을 그리는것이다. EGL 은 캔버스(메모리) 그리고 OpenGL|ES 2.0 이 사용할수 있는것들을 마련해 둔다, 그리고 디폴트 디스플래이 (LCD)를 확인한다.
그러면 OpenGL 을 통해서 그림을 그리는것이다.
응응..

No comments:

Post a Comment